Attract Care of Sport & Health AB är försatt i konkurs

(2017-04-24)

Aberstens Advokatbyrå är konkursförvaltare.

Supportärenden är ej i dagsläget möjlig att sända in.

Alla innevarande ordrar som ej levererats har annullerats. Om du däremot mot förmodan inväntar leverans men ej meddelats om annullering av ordern och därtill betalat ordern via kortbetalning eller banköverföring behöver du kontakta Klarna, som då ombesörjer återbetalningen.

Support

Registrera supportärende

Formulär för returer, byten eller reklamationer

 

Länk till arbetsbeskrivningar, manualer och andra digitala dokument

Jag har försökt kontakta Attract via epost, men får inget svar - varför?

Försäkra dig om att du använt en mejladress som verkligen används och att den är rättstavad.

De vanligaste huvudmejladresserna är:
info@attract.nu

ekonomi@attract.nu

support@support.attract.nu

 

Exempel på förekommande adresser, som EJ bevakas:
transport@attract.nu
order@attract.nu
support@attract.nu

Jag vill ha kontakt med en supporttekniker.

Eftersom våra servicetekniker aktivt arbetar med reparationer, kan det ibland vara svårt att nå dem via telefon. Bästa sättet att få deras uppmärksamhet är att starta ett supportärende och därigenom komma överens om när telefonkontakt passar för dig som kund – då kan våra tekniker anpassa sig på bästa sätt, samtidigt som du som kund får bästa assistans.

Snabbmeddelande/chat - knappen längst ned till höger på attract.nu

Snabbmeddelanden fungerar för oss som en kanal för kortare, enklare frågor. Här svarar vi på allt möjligt.

Behöver du hjälp som är lite mer omfattande i sin karaktär, är det mycket bättre att starta ett supportärende via våra formulär. På så vis får du kontakt med rätt person på en gång och därigenom ökar förutsättningarna för att på bästa och snabbaste sätt lösa ärendet.

Observera att supportärenden och returer ej kan bokas via snabbmeddelanden. Inte heller kan man lägga beställningar denna väg.

Leverans och betalning

Jag undrar var min leverans befinner sig

Då vi skapar en utleverans sänds även ett aviseringmejl med spåningsmöjlighet till mottagarens mejladress. Detta är enklaste sättet att spåra smågods.

Alla leveranser skickas med transportbolaget Bring i dagsläget. För produkter med hemleverans finns två olika flöden och två olika kontaktvägar till Bring,

Bring Parcel (avser exempelvis motionsband och vibrationsplattor)
020-76 50 00

Bring Express (avser löpband av större modell, fåtöljer m.m.)
0771-269 269

Jag vill ha information eller ändra min betalning (betalmetod Klarna)

För privatpersoner används nästan uteslutande Klarna som betalpartner.

Dessa har betalalternativen;

  • Faktura 14 dagar (föranleder ingen kostnad)
  • Faktura – betala i slutet på nästkommande månad (mot en mindre tilläggsavgift)
  • Direkt banköverföring
  • Kortbetalning
  • Delbetalning upp till 36 månader

Kontakta Klarna om ni har frågor kring fakturan, återbetalningar (som godkänts av Attract) eller om ni önskar ändra betalmetod eller mot förmodan saknar fakturan.

Klarnas telefonnummer: 08-120 120 10

Klarnas kundtjänst

Jag har fått faktura, men ännu ingen produkt - varför?

Då vi levererar ut varor från vårt lager går automatiskt signalen till Klarna. Oavsett om fakturan går via epost eller som pappersfaktura med vanlig post är dessa transportsätt normalt snabbare än paketleveranser.

Har ni erhållit en faktura är således er leverans under transport och på väg till er.

Min order är pausad - varför?

Då en order inte omgående kan levereras ut försätts ordern med status ”pausad”.

Den vanligaste anledningen är att en artikel på ordern är restnoterad i lokalt lager. Så snart ordern är redo att skickas ut från lokalt lager aktiverar vi ordern.
Detta gör även att fakturor inte aktiveras och sänds ut förrän produkterna lämnar lokalt lager. Observera däremot att Klarna omgående drar pengarna från kontot om man valt att betala ordern med kort.

Returer, byten eller reklamationer

Jag ångrar ett köp - hur gör jag?

Så snart en order lagts sker ett flertal automatiska steg i vår hantering. Det innebär att vi sällan kan stoppa en utleverans även om den lades bara för en kort stund sedan. Ångerrätten är 14 dagar och börjar räknas från och med den dag försändelsen mottagits av kund.

För att registrera önskemål om ett återköp måste formuläret ”Formulär för returer, byten och reklamationer” fyllas i. Genom detta behandlas ärendet för att godkännas och en returfraktsedel skapas för att tillsammans med ytterligare information sändas till kunden.

Jag har köpt en reservdel, men felet löste sig inte. Vad gör jag?

Vår servicepersonal är duktiga och kan oftast se/höra/förstå vilken del som orsakat ett visst problem. Men om man mot förmodan beställt en reservdel och problemet inte lösts, så har man 14 dagars ångerrätt på köpet (beräknas från dagen då leverans mottagits). Däremot debiteras alltid full frakt på reservdelar (tur och retur).

Aktuell kundinformation